Normy emisji spalin – wymysł czy konieczność?

Wprowadzone w roku 2006  nowe normyemisji spalin EURO4 wywołały niemałe zamieszanie na rynku motoryzacyjnym co skutkowało wprowadzenien niezwykle ważnych zmian w układzie wydechowym większości samochodów.

Ważnymi aspektami wprowadzenia filtrów fap, mających na celu wyłapanie oraz neutralizację szkodliwych cząsteczek to:

– znaczne osłabienie wartswy ozonowej,

– ogromne chmury smogowe nad praktycznie każdym miastem,

– zwiększenie częstotliwości występowanie chorób związanych z funkcjonowaniem układu oddechowego.

Praca silników znajdujących się w pojazdach powoduje stałą emisję cząsteczek stałych (głównie są to pm10 oraz pm2,5, różnego rodzaju węglowodory, tlenki azotu a także popioły).

 

Z wciąż pojawiającymi się normami stosowano wiele rozwiązań takich jak:

– zawór recyrkulacji spalin EGR,

– reaktory katalityczne,

– filtry dap/fap,

– układy selektywnej redukcji katalitycznej SCR.

Spełnienie wszelkich norm jest koniecznym warunkiem aby otrzymać homologację, która pozwala wprowadzić pojazd do ruchu drogowego.

 

Filtry dpf/fap- czym są i do czego służą?

Wprowadzenie norm emisji wymusiło zastosowanie nowych rozwiązań jakimi są filtry dpf/fap. Obecnie można wyróżnić dwa rodzaje tychże filtrów:

– suche w postaci katalizatorów SCR, ich głównym zadaniem jest redukcja tlenków azotu; do spalin dostarcza się wodny roztór mocznika, zwany pod popularną nazwą AdBlue; pod wpływem rosnącej temperatury spalin AdBlue przekszłaca się do amoniaku, który znajdując się na powierzchni katalizatora wiąże szkodliwe tlenki azotu;

– mokre (filtry fap) stosowane zazwyczaj w silnikach produkowanych we Francji przez koncenr PSA; do paliwa stosowany jest specjlny dodatek (Eolys lub Infernum), zawierający tlenek ceru; powoduje to znaczne obniżenie temperatury spalania sadzy, podczas procesu samoregeneracji następuje dopalanie, czyli obkurczanie cząsteczek sadzy, które w nieszkodliwej formie wędrują w dalszą część układu wydechowego.

Należy jednak mieć na uwadze, że pomimo nowoczesnyc rozwiązań cały czas w filtrach gromadzą się popioły oraz inne zanieczyszczenia, których nie da się wypalić.

Do najczęściej występujących problemów z układem oczyszczania spalin można zaliczyć:

  • nieprawidłowy sposób użytkowania pojazdu mającym wbudowany filtr lub katalizator,
  • awarie związane z układem paliwowym,
  • nieprawidłowości związane z działaniem układu recyrkulacji spalin (EGR),
  • usterka turbosprężarki,
  • wadliwa sonda lub czujników,
  • nieumiejętność stosowania specjalnie dydykowanych dodatków paliwowych,
  • usterka układu dotrysku,
  • w przypadku stosowania fitrów fap – brak płynu odpowiadającego za obniżenie temperatury wypalania.

Wiele z tych problemów można w łatwy i szybki sposób rozwiązać a filtry poddać regeneracji.

Nasi wykwalifikowani pracownicy marki TurboKrymar z chęcią zaopiekują się Państwa samochodem oraz zregenerują filtr jeśli wymaga takiego procesu.

Na czym polega regeneracja filtra fap?

Marka Krymar, wiodący lider w branży na terenie Białegostoku i okolic stosuje wyłącznie najnowocześniejsze technologie. Regeneracja fap odbywa się nowoczesną metodą wodną czyszczenia. Obecnie jest to najbardziej zaawansowania technologicznie metoda opracowana przez szwajcarką firmę FFSolution. Czyszczenie oraz regeneracja fap jest najskuteczniejszą, w pełni bezpieczną oraz całkowicie nieinwazyjną medodą czyszczenia i regeneracji fitrów.

Do procesu czyszczenia używamy wyłącznie specjalnie dedykowanych detergentów, które w żaden sposób nie prowadzą do uszkodzenia delikatnych elementów filtra.

Nasza metoda regeneracji fap to gwarancja najwyższej skuteczności przy jednocześnie niezwykle atrakcyjnej cenie.

Proces regeneracji filtra nie wymaga wprowadzania żadnych modyfikacji, dlatego też nie przyczynia się do powstawania usterek.

Krymar – lider w branży regeneracji fap.

Cieszymy się, że marka Krymar tworzona przez najlepiej wyspecjalizowanych pracowników może być wiodącym liderem na rynku.

Niezwykle ważne jest dla nas dbanie o środowisko, dlatego możemy pochwalić się używaniem nieinwazyjnych metod czyszczenia oraz regeneracji fitrów.

Zapraszamy do kontaktu i bliższego zapoznania się z ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *