Jak wypozycjonować budowlany sklep internetowy?

Zastanawiasz się, jak wypozycjonować budowlany sklep internetowy? Tak naprawdę, dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała styczności z taką usługą jak pozycjonowanie stron może to być naprawdę trudne zadanie, tym bardziej, że trzeba zastanowić się nad obraniem odpowiedniej strategii. Bardzo często jest to też zadanie, które wymaga wiele energii i zaangażowania. Może też okazać się, że wiąże się to z koniecznością regularnego przygotowywania sporej ilości treści oraz wykonywania żmudnych prac związanych z linkowaniem strony we właściwych miejscach. Dlatego też tak wielu przedsiębiorców raczej decyduje się na zlecenie tego zadania agencji, która ma doświadczenie w świadczeniu takich usług.

O czym warto pomyśleć w pierwszej kolejności? 

  • Materiały budowlane mają to do siebie, że ich transport niejednokrotnie wiąże się z wysokimi kosztami. Nie każdy sklep internetowy z materiałami budowlanymi decyduje się wiec na oferowanie wysyłki swoim klientom pozostawiając im jedynie możliwość odbioru osobistego. Jeszcze innym przypadkiem jest sytuacja, kiedy internetowy sklep budowlany jest połączony ze sklepem stacjonarnym. W obu przypadkach kwestią kluczową dla pozycjonowania jest to, czy zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne czy też globalne. W przypadku działań globalnych, niezależnie od tego, z jakiej lokalizacji użytkownik będzie się logował do sieci to zobaczy wypozycjonowaną stronę w top 10. W przypadku pozycjonowania lokalnego najmocniej skupiamy się na użytkownikach z danego miasta lub też regionu.
  • Na samym początku warto krytycznym okiem zerknąć na swój sklep internetowy. Pod tym kątem konieczne jest wykonanie jego optymalizacji. Na pewno warto sprawdzić jak szybko wczytuje się strona, czy jest ładnie opisana, czy ma intuicyjne linkowanie wewnętrzne, zarówno jeśli chodzi o kategorie produktów jak i poszczególne produkty. Konieczne też uzupełnienie sklepu o opisy produktów, z których każdy będzie unikalny. Dodatkowo, konieczne są też dobrej jakości treści na stronę główną, a także do poszczególnych kategorii produktowych. Równie ważne jest, aby przeanalizować całą drogę koszyka zakupowego potencjalnego klienta. Nawigacja powinna być intuicyjna i przemyślana, bo co nam przyjdzie z reklamy, jeśli użytkownicy nie będą mogli za pośrednictwem sklepu w łatwy sposób dokonać zakupu. Najlepiej, aby użytkownik nie musiał wykonywać zbyt wiele zbędnych kliknięć po to, aby zakupić towar. Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy strona odpowiednio wyświetla się na urządzeniach mobilnych.

Jak pozycjonować? W przypadku sklepów mamy dwie możliwości

Bardzo ważną kwestią jest to, jakie frazy będziemy pozycjonować. W przypadku sklepów internetowych- niezależnie od tego, co się w nich sprzedaje- możliwe są dwie strategie. Pierwszą jest pozycjonowanie ogólnych kategorii produktów, a więc w przypadku sklepu budowlanego mogą to być farby, gładzie, listwy wykończeniowe lub też panele podłogowe. Takich fraz możemy wybrać kilka w zależności od tego, jakie produkty chcemy sprzedawać w większej ilości. Z definicji jednak tak ogólne frazy są mocno konkurencyjne, a więc potrzeba więcej energii, środków i czasu, aby osiągnąć na te frazy sensowne pozycje. W takim przypadku zazwyczaj linkujemy stronę główną lub też podstrony kategorii z danymi produktami.

W przypadku sklepów internetowych alternatywą jest pozycjonowanie stron „na długi ogon”. Oznacza to, że wybieramy znacznie więcej fraz do pozycjonowania, ale mogą one dotyczyć konkretnych produktów, na których sprzedaży nam zależy. W takim przypadku frazy mają charakter bardziej szczegółowy, jednak w dalszym ciągu powinny posiadać sensowną wyszukiwalność wśród użytkowników. Jednakże, ze względu na ich charakter, za pewne będą mniej konkurencyjne, tańsze, a więc może być prościej je wypozycjonować. W takim przypadku zazwyczaj linkujemy konkretne produkty.

Mamy frazy, a więc zaczynamy linkować, ale gdzie? 

Jak wypozycjonować budowlany sklep internetowy, aby dokonać tego bezpiecznymi technikami? Najlepiej przyjąć bezpieczną strategię mówiącą o tym, aby wszelkie prowadzone działania był jak najbardziej naturalne. Najlepiej nie przyzwyczajać się do schematów i bardzo różnicować wszystko, co robimy. Te strony internetowe, które w bardzo szybkim tempie zyskują duże ilości linków słabej jakości są narażone na filtr od Google. Oznacza to, że przez jakiś czas strona całkowicie przestanie dla wyszukiwarki istnieć i trzeba podjąć działania mające na celu zdjęcie filtra. Aby tego uniknąć najlepiej postawić na jakość, a nie na ilość. Pozycjonowanie stron z definicji jest zajęciem, które wymaga czasu, a efekty wykonywanej pracy nie są od razu widoczne. Konieczna jest więc strategia, a następnie konsekwencja wykonywanych czynności przez dłuższy czas.

  • Różnego rodzaju produkty ze sklepu można polecać na różnego rodzaju forach budowlanych. Bardzo często właśnie w takich miejscach rad i wskazówek poszukują osoby, które są na etapie budowania domu lub też remontu mieszkania. Zazwyczaj jednak, te fora, które są moderowane wymagają więcej zaangażowania we wpisach niż samo pozostawienie linka do danego produktu.
  • W sieci można znaleźć szereg blogów i stron o tematyce zarówno budowlanej jak i wnętrzarskiej. Na takich stronach można linkować w komentarzach, co dodatkowo przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie sklepu. Można też pokusić się o zamówienie artykułu sponsorowanego, w którym znajdzie się odnośnik do sklepu. Jeśli dysponujemy własnym zapleczem stron o takiej tematyce – tutaj także możemy regularnie linkować do sklepu różnicując treści, jak i linkowane słowa kluczowe.
  • Zawsze można dodawać link do sklepu do popularnych katalogów o zasięgu ogólnopolskim. Szczególnie wartościowe mogą być katalogi branżowe, tematyczne, zogniskowane wokół tematów typowo budowlanych. Natomiast lepiej omijać typowe seokatalogi, które zazwyczaj są wykonywane na jednych i tych samych szablonach, gdzie zazwyczaj nie zagląda nikt inny poza samymi osobami zajmującymi się pozycjonowaniem.
  • Linkować można także na portalach z ogłoszeniami o tematyce budowlanej.
  • Ciekawym sposobem pozyskiwania miejsc do linkowania jest analiza tego, gdzie linkuje nasza konkurencja z top 10 wyników wyszukiwania na frazy, które najbardziej nas interesują. Oczywiście, do tego celu trzeba wyposażyć się w dostęp do dobrych narzędzi diagnostycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *